Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Avreagera, shoppa och må bättre

Publicerad 2011-02-12 19:43:19 i Allmänt,

Vilken vecka jag har haft. Inte mycket som har gått rätt, de där stegen jag klättrat, kändes denna veckan helt onödiga. Med en knuff har jag fallit hela vägen ner till ruta ett igen. Ett jävla bakslag som slog mig med ansiktet före ner i backen. Sluta gnäll och ställ dig upp du är vuxen nu! Som barn fallen man ju jämt, men slutar de resa på sig? Nej.
Allt var lättare när man var liten, inget spelade någon roll, dumma saker man gjorde kunde alltid bli ursäktade och det gick alltid att bara vara sig själv. Hur och vem skulle man annars vara?
Nu är det ett jävla pussel att passa in, inte vara för mycket, men heller inte för lite.. Gör inga fel, gråt inte, var inte arg, du ska vara glad att du har det så bra som du har det. Kanske är jag löjlig som gnäller, jag har ju ett varmt hem, kläder, bil, vad mer kan jag begära? Det enda jag vill är att duga, kanske till och med vara något extra, ha en mening. Mitt liv borde vara en pusselbit som passar in precis i den form som den är.
Hur som helst så verkar alla högre krafter varit emot mig denna djävulska vecka.. Bilar som fastnar, mobiler som inte fungerar, nycklar som försvinner, lastbilar som brummar mitt i natten, snö som faller ner och bildar slask-massa som traktorer väsnas för att få bort. FAN säger jag bara! Min tanke var gråt, gråt, gråt då släpper spänningarna och stressen. Men inte ens det klarade jag av, inte en enda tår kunde falla! Helvete! Många svordomar har trillat ur munnen, så många att munnen min skulle behöva tvättas med tvål. Men även en vecka tar slut och det gjorde denna också.
Idag har jag sovit gott, ätit gott, varit i fantastiskt sällskap, och shoppat utav bara helvete i strålande sol!
Behöver jag säga att jag mår bra nu?
Jag älskar mina systrar!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela