Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Första Thanksgiving är avklarad!

Publicerad 2009-11-27 06:41:46 i Allmänt,

Idag va det dags för den heliga dagen i USA, Thanksgiving, allt är nästan stängt och folket håller sig inne i husen för att tillaga turkeyn i ett flertal timmar (6). Vi hade turen att ärva en young turkey, vilket innebar en billigare middag. Potatismos, sallad och kalkon stod på menyn, efterätten bestod av äppelkaka med vaniljkräm, Yummy! Känner mig lite väl svullo efter denna dag :P

Va var jag tacksam för?

Sällskapet såklart som denna dag erbjöd, den goda middagen som tillagats, och min familj! På tal om familj så ringde mormor i morse och pratade en stund, alltid lika roligt att få kontakt med hemvärlden. Och mormor, kortet från giesela hade kommit, så nu har jag läst det och jag vet inte om min tyska glänste genom brevet. Men nästa gång du pratar med henne så kan du hälsa att jag fortfarande är ensam, millionärer är inte de lättaste att hitta här i West Palm :)

Imorgon ska blir det vintershopping på marshalls, då vi snart beger oss till kyliga Alabama, endast 2 grader :P

 

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela