Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Vintern kan vara bra vacker

Publicerad 2012-01-06 12:51:07 i Allmänt,

Ledighet är trots allt något som toppar vardagen lite extra, man kan vakna i lugn takt, dricka en god morgonkaffe och bara ta det lugnt framför tv:n. Bäst av allt denna trettondedag jul är det strålande vädret ute. Jag sitter här i mitt lilla hus och blickar ut genom fönstret för att se mängder av folk i olika åldrar ta sig an "Westbergs-rundan". En del lunkandes, en del löpandes, en del promenerandes och en del ridandes på häst, men allihopa bär samma ansiktsuttryck, utrycket av glädje och lycka! Solen vi har verkligen saknat dig!

Om jag fick önska mig 3 saker denna dag skulle det vara:
  • 1 meter snö på marken,
  • En rejäl vinteroutfit
  • och en pulka där min röv fick plats i, en sådan som inte fastnar i baken i det ögonblicket då man ska resa sig upp.
Men just nu ska jag nog bara sitta kvar här med en kopp te och njuta av vad jag ser!
Ha en fin dag allihop!
Höll ju på att glömma, juniorkronorna tog ju förbaskemig guld! Stolta svenskar ska vi vara idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela