Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

När torsdag blev fredag

Publicerad 2012-02-09 17:20:48 i Allmänt,

Lite lagom trött på jobbet stod jag i tisdags och kammade brev, efter brev. När mina parabolöron plötsligt snappar upp en signal som säger att någon måste vara ledig. I min hjärna sjunger orden, "jag kan va ledig", diskussionen fortsätter och jag hör mig själv säga "men, jag kan va ledig" ingen respons och diskussionen om att någon MÅSTE vara ledig fortsättter i irritationens tecken. Varpå jag hör mig själv skrika "JAG KAN VA LEDIG!!!!" Vill du va ledig? kommer som svar, precis som om jag älskar att jobba och aldrig någonsin skulle välja en ledig dag framför jobb...
Så här sitter jag nu, lite smått lycklig över att det för mig är fredag och att jag faktiskt skrattat bort halva torsdagen samtidigt som snuskskämten har vällt ur munnen (vilket normalt sett bara sker på fredagar).
Fick också framkallat ett fniss från teliatjejen som jag ringde för att få lite hjälp. Hon var nog något stressad och jag gjorde inte saken bättre med mina 100 frågor. Till slut så ställde jag nog en otroligt dum fråga, för hon hade ett så självklart svar att jag bara fick fram "AHA!" Väl var väl det då hon i andra ändan avslutade samtalet med ett fnissade ljud. Kanske gjorde jag hennes arbetsdag lite bättre trots allt.
Dagens skämt var nog trots allt lagledare Adams desperata telefonsamtal till mig. "Linda, jag hittar inte ICA Dalsköp, vart ligger det?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela