Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Vintern är här!

Publicerad 2011-12-07 19:25:58 i Allmänt,

Är det inte fantastiskt mysigt att köra runt i en bil när halkan är som värst, eller när slasken skvätter ner allt i omgivningen, eller när man fastnar med bilen så man knappt kommer loss.
Jag har verkligen fasat för den här stunden. Förra julen var ett rent helvete om jag får säga så. Jag minns att jag vid ett tillfälle kanade med bilen så den ställde sig rätt över vägen i en backe. Vad gör man i ett sånt läge? Blankis så fin att jag kunde se min egen spegelbild, inga dubbdäck, endast skog och sedan en stoor sandlåda 50 m bort. På alla fyra kröp jag fram och tillbaka till sandlådan för att försöka skapa fäste för bildäcken, om jag lyckades? Nope, min räddning blev herren med traktorn som kom och drog mig till rätta.
Men det är ju bara 17 dagar till jul så det löser sig nog, jag ångrar dock att jag inte lagt in någon ledighet under vinterns hemska dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela