Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

När dagen är lång och men tiden knapp..

Publicerad 2011-08-09 17:12:44 i Allmänt,

det är då monstersucken kommer, hur ska man hinna med allt? Jag har tänkt en del på hur en människa spenderar tiden och jag kommer alltid fram till att allt går att effektiviseras. Varför lever vi? För att jobba? För att sitta på en stol och vänta på att klockan ska ringa sluttid och vi ska likt kossor släppas ut på grönbete? Nej, att bjuda på tid måste vara det mest värdefulla en människa kan ge! Om jag skulle besitta den förmågan hade jag delat ut den med glädje! Jag vill bara inte att tiden ska gå så fort att vi inte hinner med att njuta av livet också, för så känns det just nu. Liv vad är det?
Häromdagen laddade jag in foton som jag hade tagit under sommaren, och mitt i allt fann jag det. Livet! En sommarkväll, en bok, en stol och kvällen var gjord. Inte mycket begärt, men det är tiden som gör livet värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela