Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Lite allt möjligt, men mest måndag!

Publicerad 2009-10-05 22:09:27 i Allmänt,

Helgen var lyckad, vi hade 2 matcher och fick sammanlagt 6 poäng med oss.Ni som då kan räkna förstår att det blev vinst i båda. J

Idag har min sköna måndag varit och jag får säga att denna dag är inte dum alls.  Började morgonen med lite frukost och övningar (för min inte så välutvecklade fot), när jag plötsligt tittar ut genom fönstret och ser regnroppar börja falla från himmelen. Jag bestämmer mig då för att passa på att ta mig en joggingrunda runt golf coursen. Fantastiskt väder att sprigna i, lagom regn och soligt, en härligt svettig runda blev det, synd att min fot inte vill samarbeta med övriga kroppen bara, då hade jag sluppit att ha ett bihang hängandes utmed benet.

Lite avslappning blev det i solen innan det var dags för matteklassen, denna lektion som alla mattesnillen gillar och självklartär jag en av de. Klar på ca 40 min, helt underbart. Men snäll som jag är så stannade jag för att hjälpa den ”lite äldre” eleven i klassen, kvinnan som inte har alla plus och minus på rätt ställe så att säga :P Jaja, jag hoppashon har blivit lite klokare på det jag försökte lära henne.

Ingen tränning idag, vilket är skönt för då kan jag ägna mer tid åt mitt pluggande inför midtermsen. Synd bara att jag var tvungen att göraUnit in community idag, vilket innebär att man måste vara med som voluntär och hjälpa till med något. Endel sorterar hår som folk skickar till peruker som ska ges bort till cancer sjuka barn, andra gör som jag och städar fimpar och skräp i doormsen. En upplevelse som jag aldrig någonsin igen vill uppleva. Jag har aldrig känt mig så äcklig och ofräsch som när jag kröp på mina skrubbsårs knän för att plocka upp en stump cigarett. Nej aldrig igen, tur va att pappa störde mitt i mitt lilla uppdrag så jag kunde komma undan en liten stund. Tummen upp till dig pappa!

Tråkigt va dock att min lilla flöckis har gjort sitt om en månad och jag kommer aldrig mer få se den i sitt rätta jag igen, jag säger bara, vi vaoslagbara vi sköt från höften vi hade svaret på allt! Du och jag fläckis! R.I.P

 
Detta är inte en dag på plocka-fimp-jobbet

Nu blir det pluuugg!

 

Kram kram

Kommentarer

Postat av: Syrran

Publicerad 2009-10-06 13:30:13

Fy så tråkigt det där med lilla fläckis :( R.I.P

Postat av: soffe

Publicerad 2009-10-06 13:30:58

vem e fläckis??? hmm förstår dejj att du blev äcklad av fimp plockandet d blir nog alla....även rökare ;) kram kram

Postat av: Syster Malin

Publicerad 2009-10-07 16:12:08

Jag var och kollade lite på fläckis igår och det är ju lite sorgligt att den ska försvinna. När Kristina var i Helsingborg så var den min hjärtevän och vilket drag det är i den!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela