Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

2 dagar i Stockholm

Publicerad 2009-07-22 22:21:58 i Allmänt,

Ja, igår åkte jag till Sveriges huvudstad Stockholm tillsammans med min syster, för att fixa mitt visum inför resan. Det blev en resa som innehöll det mesta. 
Något som var otroligt roligt var när vi gick på bio för att se på filmen "The Hangover", som nog var en av de sjukaste, galnaste och absolut roligaste filmen jag sett på länge! Snuskig, dum, rolig, snygga pojkar ja behöver jag säga mer :D

Helt klart en film att se en deppig dag, för ingenting kan gå lika galet som innehållet i den filmen.

Dagen följdes av ett besök på den amerikanska ambassaden, där man mest egentligen bara fick stå i kö. Men som alltid, hände det även idag lite pinsamma saker. Efter att stått och köat i mer än en timma, så var det min tur. "NEXT" ropar mannen i dörren och jag kommer fram glad (såklart eftersom det äntligen var min tur). Han frågar efter lite saker på engelska och jag hänger med och visar upp alla papper. Där efter får jag gå in i ett rum där en kille säger något, och jag står som ett frågetecken (som många andra gånger) och undrar vad i hela friden han sagt. Tankarna i mitt huvud var då ungerfär, "SHIT, hur faan ska jag klara av att bo i USA när jag inte ens förstår vad han säger!!!!??"  Samtidigt som min haka hänger vid knäna och hjärna jobbar för fulla muggar för att komma på vad denna kille egentligen sagt, så upprepar han  "har du några metallföremål på dig? mobiltelefon? skärp?" Då slår det mig, att det språk jag inte förstod är svenska, jag var så inställd på att alla skulle prata engelska att jag inte ens förstod vilket språk han pratade på, därefter visade det sig att typ, ALLA, pratade svenska på ambassaden,
så ja, gå inte i den fällan om ni ska dit ;)

Ja varje dag ska innehålla något man kan skratta åt annars är det inte roligt.

Nu är det mesta klart innan avresa, som är om exakt 3 veckor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela