Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Fortsättning följer..

Publicerad 2012-09-08 13:54:06 i Allmänt,

Det var ju det här med hundvalpen. Efter ett besök hos den lilla valpen så var vi som sagt sålda. Kanske gick allt lite för fort, pappren skrevs på, vi åkte hem med glada miner och spänning i kroppen. Efter en hemresa på lite mer än 2 h (så klart körde jag fel i min uppspelta tillstånd), kändes inte allt helt rätt. En kväll av ångest o panik väntade. Kanske var det en skrämmande tanke att fostra o hindra valpen från att bli ett monster som stor.

Efter en dags funderande så visade det sig att våra huvuden inte befann sig i samma tankebanor. Efter många om o men så kom vi överens om att inte ta hem valpen. För det är trots allt så att båda måste känna för det till 100% annars blir det nog jobbigt att leva ihop. Skulle jag få välja mellan Henke o hund så väljer jag trots allt Henke alla dagar i veckan. Han är ju min Älskling och gör vardagen lite roligare.

Trots det så känns det ändå lite tomt denna lördag då vi trots allt tänkt hämta hem valpen idag. De där tassarna mot parkettgolv får helt enkelt vänta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela