Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Vilken härlig dag

Publicerad 2012-01-30 18:34:15 i Allmänt,

Måndag är alltid måndag och jag förväntar mig sällan att det ska vara en bra dag. Men trots att jag möttes av en Tv-skärm med ordet HELVETE på vägen in till jobbet så har måndagen den 30/1 varit riktigt bra!
Allt rullade på jobbet idag, avlastning, lite post, en fulltankad bil och en strålande sol som värmde mina rosiga kinderna. Bättre skulle det bli när en tant på turen påminde mig om att jag minsann ska bli moster snart, "visst fan" tänkte jag. Plötsligt slogs jag av hur bra jag har det för tillfället, puzzelbitarna verkar hitta sina grannar i mitt något röriga liv. Leendes körde jag vidare och vinkade till allt som rörde sig....
Glädjen höll i sig och spred sig under dagen, måndagen blev alltså mer än bara en måndag, den blev nästan lika bra som en fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela