Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Sicken dag det blev

Publicerad 2012-01-13 22:22:34 i Allmänt,

Ner som en pannkaka och upp som en sol, eller hur hur var det nu? Tror knappt jag minns början på dagen då mr sandman hade satt sina spår i mina ögon, hjärnan låg i sådan dvala att kroppen vägrade förflytta sig. Kanske var det därför jag höll på att kväva mig själv med dagens matlåda?!
En köttbit som hamnade fel kunde slutat illa om jag inte till slut lyckats spela färdigt på det seniga dragspelet som gick fram o tillbaka i halsen utan att lossna. Skam den som ger sig, till slut drog jag sönder den o vips så kunde jag andas igen...
Mitt zombie-jag fortsatte spöka, och det var inget dåligt skrik jag fick till då jag såg något lurvigt skälla på mig i mörkret.. "Stackars hund blev ju rädd" sa husse. "stackars hund! det va ju jag som blev rädd!" sa jag o sprang vidare.
Dagen slutade dock i skratt och glädje. delvis från kvällens träning, men mest från Christer o Morgan från P3 som vann på spåret. (jag vet att jag låter gammal, men de två filurerna är så goa!!)
I gryningen väntar veckans sista träningspass och det är löptekning som står på schemat kl 08.00.
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela