Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Ikea, en värld av möbler o tjafs

Publicerad 2012-01-09 17:18:46 i Allmänt,

Bor du på ikea eller? Ja den frågan fick jag idag när jag berättade om min lilla vistelse i den välmöblerade affären. Men jag kan inte hjälpa att jag tycker det är mysigt att traska runt på ikea bland soffor, sängar, kuddar och ljus. Det är sällan jag åker därifrån tomhänt. Halva charmen är att smyga runt o lyssna på par som tjafsar om vilken stekspade de ska köpa, eller vilken sänggavel som skall inhandlas.
I min egna värld traskade jag en gång runt bland speglarna. Ifrån ingenstans dök en stormvind upp och ett bråk utbröt mellan ett par, et bråk så kraftigt att det skakade i väggarna. Vilken sänggavel skulle de köpa? Nyfiken som jag är stod jag kvar för att tjuvlyssna medan jag låtsades spegla mig i olika speglar. Det verkade som om det lutade mot ett uppbrott i det förhållandet, men de var trots allt medvetna om det, "vi kan ju inte ens gå på ikea utan att bråka över något!!" Efter 5 minuter dyker pappa upp o frågar vad jag håller på med, med ett finger pekar jag mot ljudet, varpå pappa blir lika nyfiken o joinar mig i speglandet. Ibland krävs det inte mycket för att roa sig lite, och tjafs över småsaker är något jag tycker är underhållande.
I går tog ändå priset, för visst är det så att man inte behöver mer än 2 skärbrädor när man bara är 2 personer i ett hushåll? Nej, där fick inte tjejen igenom sitt köp av skärbräda om hon inte la 9 kr själv, för han tänkte minsann inte använda den skärbrädan och än mindre betala för den, han hade ju redan 1....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela