Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Vatten och Protein då blir du fin

Publicerad 2011-03-03 22:01:53 i Allmänt,

Jag spinner vidare på det här med kost. Finns det något värre än att lägga om sin kost? Jag lyckas alltid bara få ont i magen, vilket i sin tur resulterar i dåligt humör, vilket leder till en tråkig vardag!

 

På fullaste allvar tror jag efter varje kost-föreläsning att jag ska bli en gröt-människa. Vilket alltid slutar i att jag hatar gröt ännu mer. Måste allt vara så jävla komplicerat, kan det inte räcka att äta husmanskost? Måste maten lagas på sojamjölk, matvete och massa annat göjs som jag inte gillar? Varför är det äckliga alltid det nyttiga? Trist! Tycker ändå jag lyckats helt ok med maten hittills, klart saker kan bli bättre, men så är det väl alltid?

 

För övrigt så har jag haft ett par skitdagar! Känslan är: Nej, nu jävlar ger jag upp, det spelar ju ingen roll hur fort eller hårt jag jobbar tiden räcker inte ändå! Men ge upp finns inte med på min världskartan.. Hur fan skulle det se ut? Och här mitt i röda havet har vi landet "Jag ger upp". Till detta land flyr alla som tröttnat på vardagen, i detta land käkar man bara proteiner och dricker vatten. Folk här är otroligt vackra, smala och framför allt utvilade! Men som sagt det är endast de uppgivna som får beträda detta land. Så räkna inte med att få hjälp av grannen din, han är så deprimerad att han inte vet vad ordet skratta betyder.

Hur som helst så har det funnits ljusglimtar! I onsdags sken solen på mitt vita anlete och jag blev så lycklig och säkert en nyans rödare. Sen är det P3, min räddning! Jag har då fastnat i P3-träsket igen, jag ÄLSKAR allt med den kanalen! Glädje i hjärtat!

 

Jävlar nu skrev jag en roman igen! Det är mycket som rör sig i skallen just nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela