Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Saknar fantasin i samhället!

Publicerad 2011-03-08 22:40:03 i Allmänt,

Så va det internationella kvinnodagen/semledagen. Vad händer då tänker man? Hur firar kvinnorna? Hur firar männen sina kvinnor?
De flesta skulle nog svara att skillnaden på idag och igår är att det idag är tisdag. De kvinnor jag träffat har sagt att de ska unna sig en semla, dagen i ära.. Men vad fan det är ju fettisdagen då äter man väl ändå semlor, kan vi inte ge oss själva något bra och värdigt? Vart har vi fantasin här tjejer?
Männen då? Jo de undrar mest när det är männens dag.. "varför ska kvinnorna ha en egen dag om inte männen får det?" Har jag hört så många gånger idag att jag nästan önskar jag vore döv.
En man fick idag frågan på radion om kvinnodagen var bra? Svaret blev:
- Den är bra om kvinnorna är bra!
Varpå reporten frågar: hur är en bra kvinna då?
- En bra kvinna lyder och gör det hon ska.
Jag kunde inte göra annat än att skratta! Hade jag haft en handgranat hade jag kastat den på idioten i fråga!
Nej, jag röstar ner kvinnodagen om vi inte kan komma med något bättre. Vad fan! Ge kvinnorna en ledig dag, en dag då vi kan shoppa, gå på spa, ta en fika. Mysa med vännerna! En dag då kvinnorna får känna att de äger marken vi går på!
Bitter det är jag inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela