Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

I verkligheten har jag inget liv, det är i fantasin jag är fri

Publicerad 2011-07-31 22:54:47 i Allmänt,

Söndag, söndag, söndag jag älskar dig av hela mitt hjärta!!! Du är så fantastisk att jag nästan blir rörd bara av att tänka på dig. Du ger mig tid, värme och frid.
Hade ingen toppad morgon direkt, vaknar, städar, tvättar, diskar och packar ur de tre väskorna som jag släpade med mig för en övernattning i Nyköping (varför packar jag alltid så mycket?). För en gång skull var jag en Svensson. Vädret var fantastiskt så frukosten serverades på uteplatsen i solsken, ibland är livet allt för bra. Någon högre makt kände nog likadant och var tvungen att plocka bort glädjen. Där satt jag med BT framför mig och läser om gårdagens match. Hur många gånger har jag inte sagt till mig själv "LÄS INTE BT FÖR HELVETE LINDA"? Ändå sitter jag som fäst varje dag jag har tillgång till den. Där satt jag och insåg hur förbannat dålig jag är och börjar nästan skämmas över gårdagens insats, letar efter formen säger de. Det där letandet kan nog pågå ett jävla tag kanske hela säsongen för jag har inte en jävla aning om vart jag ska leta.
Jag tränar 7 ggr i veckan ibland 8 om jag hinner, jobbar 5 dagar i veckan, så träning kan väl inte vara stället att finna min form? Kanske ska man bara klappa ihop totalt och lägga ner alltihop? Jag orkar inte mer nu!
Kan inte fantasivärlden bara bli verklig någon gång? Jag vill ha ett liv, känna mig vid liv och har roligt medan jag gör det jag älskar. Tragiskt när glädjen blåser bort och allvar är allt man ser, det man trodde var en tunnel visar jag var en grotta utan slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela