Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Great Start på 2010

Publicerad 2010-01-06 01:25:41 i Allmänt,

Ca 43 timmar efter min avresa från Landvetter så har jag äntligen kommit till rätta. I en av sofforna ligger jag nerbäddad med täcke och försöker få värme genom min dator. Att lämna kylan för värme slutade i att lämna kyla och hemma för lite mindre kyla här. Ja, det stämmer i Florida är det härmed KALLT! Men åte till resan.

Jag kom till Frankfurt i rättan tid, men väl på planet fick jag vänta i 3 timmar innan vi lyfte. Sen blev jag därför till mitt nästa plan. En ny tid fick jag därför som var kl. 9, helt ok ändå. Jag sitter snällt och väntar på mitt flyg. Då händer det, timman innan planet ska lyfta så springer en jävel förbi securityn och hela terminalen måste utrymmas. En jävla tid tog det ca 4 h. Vi fick veta att planet skulle gå ändå kring 2, glad över det satte jag mig och somnade till en stund. Vakna gjorde jag av en tants arga gapande när alla plan var instälda. Slut som jag va var det bara att följa strömmen och ställa sig i ännu en 3 timmar lång kö. Jag stod där i 1 timma, då vi sedan fick veta att vi kunde skriva ut en egen biljett. Mitt flyg skulle då gå kl 1 dagen efter, det tredje flyget till west palm. Ok, tänkte jag. Men faan vad det ångras när jag vinkar av 2 flyg och sitter och väntar på mitt, som en timma innan avresa, ännu en gång är FÖRSENAT!! Jag har vid detta laget varit uppe i 34 h och jag är helt slut, orkar inte tänka, blir förbannad eller ens prata. Jag dyker ner i boken jag har med mig och lyckas läsa ut den innan mitt flyg kommer kl. 6. Slockna gjorde jag direkt när jag satt mig ner i stolen och sov hela vägen tills den skakiga landningen kom.

Glad är jag över att äntligen vara framme och att jag trots allt träffade endel människor under allt väntande.



Placerad i köön som va minst 100 m..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela