Linda Westberg

Jag spelar boll, har noll koll, lever livet på bästa sätt, även fast jag sälla gör ett enda rätt. Oftast springer jag runt och ler, för saker som ni aldrig ser. Mycket bättre än så här kan det inte bliva, men gott folk jag gillar att skriva… Häng med i en snurrig karusell, med fotboll, brev och galenskap.

Inbland går det inte riktigt min väg

Publicerad 2009-09-17 01:19:45 i Allmänt,

Att vakna upp till solen som strålar in genom fönstret, en klarblå himmel som gör en glad och lycklig. Så tar man första steget ur sängen... Alla svordommar vill bara rinna ur munnen och jag vill bara avlida! Min högra fot värker och "rudolf-kryckorna" ligger på golvet och riktigt ler mot mig, faan!

Återblick av gårdagen: Match mot F.I.T i Melborne 2 h här ifrån. Matchen börjar 2 och det är hett som tusan ute. Inget bra spel från våran sida men i halvlek står det bara 0-1, vi bestämmer oss för att rycka upp oss för vi börjar få övertaget av laget som bara vill packa ihop sitt lag på sin sida. Vi håller bollen bra i början, då får vi en frispark som passas till mig, jag ska skjuta eller något (kommer inte ihåg) får klockren vristträff, men något händer när motståndaren träffar bollen eller min fot.. Jag har aldrig i hela mitt liv känt sån smärta, ett skrik som aldrig slutade ekade över planen. Minns inte riktigt, men någon upprepade flera gånger att ta djupa andetag men det gick inte så bra.. Till slut fick de av mig från planen och slänge på is,is,is! Sista 25 va nog de längsta i mitt liv! Tack till den irländsk-tyska golfbil chauffören som både skrämde och gjorde mig att sluta tänka på smärtan.

Ingen aning om vad det kan vara möjligen något ledband som är av, men de tror på en stukning här, så jag hoppas på det med. Glad är jag att jag slipper bli svettig av att gå från doormsen till caf, istället har jag nu en stenklump på benet så jag kan stödja på foten.

Synd att det vackra vädret skulle vara just idag när jag inte behövde det, men man kan inte alltid få vad man önskar sig.

En sak som alla singeltjejer kan tänka på dock är att skaffa sig kryckor för de är rena mans magneten!!
Kille efter kille frågade om jag behövde hjälp eller höll upp dörren. En kille va så vänlig och bar min väska till mitt rum, det gillar jagmed detta stället, varför kan inte alla va lika vänliga hemma som här???

Positivt med dagen är:
Mitt kontaktnät har idag blivit riktigt stort,
Mina armar och rygg har fått ett rejält träningspass,
Jag är omringad av fantastiska människor som stöttar och hjälpt mig!

Först blåmärken på hela högra sida av min kropp, sen..

En Höger fot inte i toppform..och

Tada, ett litet stöd..

Kommentarer

Postat av: Syrran

Publicerad 2009-09-17 07:29:19

Ajajajaja! Det ser inte bra ut du :( hoppas det inte är så illa som det ser ut :p

Postat av: mamma

Publicerad 2009-09-17 07:40:03

stackare, trodde det skulle vara över med alla skador nu. det där ser ju inte bra ut, vi får hoppas det inte är så farligt, utan att du snart är påplanen igen.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-17 16:16:31

Nej jag vet,det ser allvarligt ut, men jag har hellr skyddet än kryckor. Jag hoppas det bara är en stukning, men det gjorde så hemskans ont när det hnde och nu gör det ont i varje stg jag tar, inget brutet tror jag inte, men det kan va ett ledband som har gått av. jag hoppas vekligen jag kommer tillbaka ut fort! vill inte tappa allt som man kämpat för.

Postat av: idyyy

Publicerad 2009-09-17 17:04:29

HERREGUD! vem är du wannbe till egentligen, trodde inte du ville se ut som mongot O**** ;)

hoppas det blir bättre :)

Postat av: Andreas

Publicerad 2009-09-17 19:34:44

Du är snart tillbaka, och det lilla du tappar tar du snart igen! Go for it!!!

Postat av: fors

Publicerad 2009-09-18 16:17:34

asså linda westberg!!?? du ser ut som oscar , hehe. hoppas att de blir bra snarast! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela